U svjetlu toga, robne marke razvijaju asortimane i šire znanstvene spoznaje, te proširuju svoju ponudu na temelju fermentiranih aktivnih tvari. Pionir vala njege kože prilagođene mikrobiomu, brend Gallinée postao je referenca. Prije šest godina lansiran je na britansko i francusko tržište te mu se od tada promet svake godine udvostručuje, a sada je prisutan u preko 30 zemalja.
Osnivačica brenda Gallinée, Marie Drago, kaže da su usmjereni na njegu kože, a različite kategorije proizvoda razvijaju na zahtjev kupaca. Prvi su na tržištu ponudili proizvode za oralnu njegu “prilagođene mikrobiomu”.
Ljudi nisu svjesni koliko mikrobiom u ustima ima zaštitnu funkciju. U ustima imamo 95 posto dobrih bakterija, pet posto ih je potencijalno štetno, a opet, dva puta dnevno ih pokušavamo ubiti antibakterijskim proizvodima, objašnjava Drago.
Gallinée je razvio pastu za zube s prebioticima (hrana za ‘dobre’ bakterije). Da je njezino djelovanje pogodno za mikrobiome potvrdio je neovisni laboratorij, baš kao i za sve proizvode brenda. Trenutni bestseller im je vodica za ispiranje usta s prebioticima i probioticima za hranjenje mikrobioma usne šupljine. Linija za njegu kose usmjerena na probleme vlasišta također je uspješna, a nedavno je Gallinée lansirao na tržište prvo ulje za lice s prebioticima.
Zanimanje za ove proizvode brzo raste zbog pandemije covida. Ljudi su doista pokušali shvatiti kako prebiotici i probiotici mogu zaštititi kožu. Na Googleu su pretraživanja s ključnim riječima ‘microbiome skincare’ porasla za 5000 puta u 12 mjeseci. Veliki brendovi poput Sanexa također su krenuli. Stvarno raste interes, organiziraju se kongresi i objavljuju članci. Utjecaj na mikrobiom bit će bitan za lansiranje kozmetičkog proizvoda, dodaje Drago.
Iskustvo američkog brenda Dr. Else Jungman potvrđuje ovaj sve veći interes. Sa svojim minimalističkim, holističkim pristupom njezi kože, asortiman Dr. Elsa Jungman sastoji se od nježnog sredstva za čišćenje i hidratantnih seruma s najviše pet sastojaka.
Naša filozofija temelji se na koncepu ‘manje je više’ za dobrobit mikrobioma kože. Organiziramo puno tečajeva i online događanja kako bismo educirali i pomogli potrošačima u povezivanju s kožom”, objašnjava Elsa Jungman, osnivačica brenda, prva koja je u SAD-u dobila certifikat “prijateljski prema mikrobiomu”.
S obzirom na sve veću potražnju za proizvodima koji čuvaju bakterijsku floru kože, proizvođači poput MS Beautilaba počeli su razvijati asortimane koji naglašavaju postbiotički koncept svojom novom prirodnom linijom protiv starenja “Fermented Line” za koju je laboratorijski dokazano da je prijateljski raspoložen prema mikrobiomu.
Koristimo probiotske fermente poput biljke koja proizvodi sintetičke sastojke kako bismo prikupili metabolite dobivene njihovim radom. Tada ti metaboliti postaju naši aktivni postbiotici. Ovdje smo koristili aktivnu tvar koju je razvio Silab, Lactobiotyl, objašnjava Frédéric Boucly, voditelj istraživanja i razvoja – MS Advanced Skincare Solutions tvrtke MS Beautilab.
Ovaj aktivni sastojak djeluje na obnovu stanica i sjaj kože. To je postbiotik dizajniran da cilja na blistavost i integritet barijere kože. Koristi se u svim emulzijama u asortimanu.
Po svemu sudeći, nakon prebiotika i probiotika, postbiotici dobiveni fermentacijom mogli bi predstavljati novu fazu u kozmetici usmjerenoj na mikrobiom.