Zaslađeni sokovi povećavaju rizik od fibrilacije atrija, najučestalije srčane aritmije. Zaključak je to studije na temelju podataka iz UK Biobank, biomedicinske baze podataka koja uključuje zdravstvene podatke oko pola milijuna odraslih stanovnika Velike Britanije. Iako nije utvrđena direktna veza na način da konzumacija sokova direktno uzrokuje ovu srčanu aritmiju, u radu objavljenom u znanstvenom časopisu Circulation: Arrhythmia and Electrophysiology, stoji da je rizik za fibrilaciju atrija 20 posto veći kad se konzumira dvije i više litre ovih pića tjedno nego kod ljudi koji ne piju zaslađene sokove. Također, rizik se odnosi i na niskokalorična zaslađena pića koja se često percipiraju “zdravijima”. Nije poznat jedan konkretan razlog tomu te se ni ne očekuje budući su sokovi zaslađeni s različitim umjetnim sladilima na koje evidentno organizam ima svoj odgovor.
Zaslađeni sokovi i rizik za najučestaliju srčanu aritmiju
Više iz rubrike:
Živi zdravo
Povezani članci
Studija dr. Anića objavljena u NEJM
Liječenje najčešće aritmije srca PFA tehnologijom
Važnost dijagnoze
Kardiologinja Pezo Nikolić: Aritmija se ne liječi lijekovima za smirenje
Svjetski tjedan posvećen najučestalijoj aritmiji
Prof. Manola: dobri rezultati u liječenju fibrilacije atrija nas ohrabruju, ali i obvezuju
Čuj, srce ti priča!
Foto dana: Akcija CroMSIC Osijek – suradnja studenata i kardiologa
Tražite više o zdravlju? Pretražite Portal Zdravlje
Najnovije s našeg portala
Uskoro i u EU
Stižu lijekovi za mršavljenje u obliku tablete
Odgovori kirurga Tomasovića
Analna fistula - neugodan, ali rješiv problem
Akcija za kupovinu MR-a
Ivica Profaca u pothvatu koji je znak otpora raku!
Portal Zdravlje donosi
Odabrali čitatelji
Investicija
Novi CT na Rebru - bolje snimke, manje zračenja
Može li vaga "lagati"?
Vježbate, pazite na prehranu, a vaga pokazuje isti broj kilograma?
Kako pravilno postupati
Ugriz zmije – liječnik savjetuje što učiniti
Zdravstvena pismenost














