Ožujsko i muško zdravlje ponovno su se udružili. Zagrebačka pivovara predstavila je kampanju i spot koji poziva muškarce na urološki pregled. Čini se nemogućim izvijestiti o novoj kampanji bez podsjećanja na prethodnu, “staru”, Počeši s razlogom. Time su tada samopregled testisa lansirali u javnost, u regularan vokabular, naprosto dali “mjesto za stolom” zdravlju testisa i ranom otkrivanju raka. Rezultati su bili spašeni životi oko stotinu muškaraca u ovoj zemlji koji su vidjeli, čuli i prihvatili poruku serviranu sjajnim tv spotom. Sjećam se razgovora s nekima od njih i poziva na info liniju za pregled. Klišeiziranim rječnikom no najtočnije je reći da danas – ponavljaju povijest.
Nadamo se kako će ponoviti i rezultat jer je rak prostate najučestaliji rak muškaraca u Hrvatskoj. Godišnje usmrti oko 800 muškaraca u ovoj zemlji, iznio je podatak prof. dr. sc. Igor Tomašković, predsjednik Hrvatskog urološkog društva. Ovaj liječnik iz zagrebačke Vinogradske bolnice posebno je zabrinut za neotkrivene bolesti u pandemijskom zastoju. Kako je rekao, u pandemijskim godinama za 20 posto je pao broj novootkrivenih dijagnoza raka prostate.
To nije rezultat manjeg obolijevanja nego manje detekcije. To je brojka od oko 600 muškaraca koji su neotkriveni i to je ono što nas brine. Doći će u kasnijem stadiju bolesti kad je liječenje manje uspješno, poručio je dr. Tomašković.
A rak prostate se more izliječiti. Važno je otkriti ga u lokaliziranoj fazi, dakle na vrijeme, dok se bolest nije raširila. Kod nas se, nažalost, otkriva prekasno i zato je smrtnost visoka. U brojkama, peta najviša smrtnost među EU zemljama.
Više no dovoljno je to razloga za ovakav poziv muškarcima koji su kreirali iz agencije BBDO. Smjesa izvrsne produkcije, poznatih lica, provokativnih poruka poziva na besplatan urološki pregled muškarce starije od 50 godina. Prijaviti se za pregled može na stranici www.budihrabar.com.