Portal ZdravljeŽivi zdravoSkriveni šećeri rizik za niz bolesti, dnevno max 1 zaslađeni sok

Skriveni šećeri rizik za niz bolesti, dnevno max 1 zaslađeni sok

Skriveni ili dodani šećer, koji se unosi hranom i pićem, rizik je za 45 zdravstvenih problema, otkrili su timovi znanstvenika iz Kine i SAD-a.
Prema studiji objavljenoj u British Medical Journalu, stručnjaci preporučuju smanjenje unosa dodanog šećera na oko šest žličica dnevno. Unos zaslađenih napitaka treba ograničiti na jedan dnevno.

Poznato je da prekomjerni unos šećera može imati negativne učinke na zdravlje. Svjetska zdravstvena organizacija predložila je smanjenje unosa dodanih šećera na manje od deset posto ukupnog dnevnog energetskog unosa.

Svakodnevni unos "skrivenog" šećera za koji ljudi nisu ni svjesni da ga unose u organizam bio je povod usporedbe dosadašnjih studija i 73 meta-analize o štetnosti šećera.
Istraživanje je pronašlo dokaze o štetnoj vezi šećera u prehrani i 18 endokrinih ili metaboličkih ishoda uključujući dijabetes, giht i pretilost. Poveznicu s deset kardiovaskularnih problema poput visokog krvnog tlaka, srčanog i moždanog udara. I nekih sijela raka ( dojka, prostata i gušterača) i drugih bolesti kao što su astma, karijes i depresija.

Dokazi upućuju i da je konzumacija zaslađenih pića povezana s povećanjem tjelesne težine čak i u slučaju minimalne konzumacije. Kao i s nakupljanjem masti u jetri i mišićima. Analize pokazuju da je svako piće zaslađeno šećerom povezano s četiri posto većim rizikom od gihta. Dnevni unos slatkih pića veći od 250 ml povezan je sa 17 posto većim rizikom od koronarne bolesti srca i četiri posto većim rizikom od smrti. Također, dokazana je povezanost unosa fruktoze od 25 grama dnevno s 22 posto povećanim rizikom od raka gušterače.

 

Više iz rubrike:
Povezani članci
što nas tjera da jedemo šećer

Crijeva izravno „razgovaraju“ s mozgom, pa tako i o sklonosti šećeru

Utjecaj šećera -povećava pretilost, izaziva osjećaj gladi,podiže upalne faktore

Tražite više o zdravlju? Pretražite Portal Zdravlje
Najnovije s našeg portala
Rak u trudnoći

Život s metastatskim rakom dojke, Simona je danas majka i poslovna žena

Uskoro i u EU

Stižu lijekovi za mršavljenje u obliku tablete

Odgovori kirurga Tomasovića

Analna fistula - neugodan, ali rješiv problem

Akcija za kupovinu MR-a

Ivica Profaca u pothvatu koji je znak otpora raku!

Portal Zdravlje donosi
Odabrali čitatelji
Rak u trudnoći

Život s metastatskim rakom dojke, Simona je danas majka i poslovna žena

Može li vaga "lagati"?

Vježbate, pazite na prehranu, a vaga pokazuje isti broj kilograma?

Akcija za kupovinu MR-a

Ivica Profaca u pothvatu koji je znak otpora raku!

Investicija

Novi CT na Rebru - bolje snimke, manje zračenja

Kontakt / Predloži temu
Zdravstvena pismenost
Od sljedeće školske godine

Plan Ministarstva: Slikovnica "Dobri Kolesterolko" za prvašiće na sistematskom

Jasminka Karačić

Dr. Kolar: Jesmo li doista ono što jedemo? Crijevna mikroflora i utjecaj na bolesti

dr. Nicol Kolar
Silva Capurso
NUSPOJAVE KEMOTERAPIJE

Dr. Anuška Budisavljević o nuspojavama onkološkog liječenja

Nađa Berbić