Električni romobil osim što je brzo, postalo je jedno od najopasnijih prijevoznih sredstava. Gotovo da nema dana da se neko dijete ne zabije u drugu osobu, da dođe do naleta osobe na brzi električni automobil ili da pak sam (mladi) vozač ne padne s romobila i ne zadobije ozljede.
I neki dan je na širem osječkom području zabilježen nalet djeteta koje je vozilo električni romobil na automobil. Drugo je pak također maloljetno, palo s električnog romobila…
Posljedice koje se kasnije manifestiraju
Osim policijskog, tu je i bolničko izviješće koje je, kako doznajemo od doc. dr. sc. Dalibora Divkovića, v.d. pročelnika Dnevne bolnice s jednodnevnom kirurgijom KBC-a Osijek, gotovo iz dana u dan sve gore.
– Isti problem kakav imamo mi, imaju i Split i Rijeka. Djeca zadobivaju teške tjelesne ozljede s posljedicama koje će se tek kasnije manifestirati. Svaki tjedan nam dođe netko tko se vozi bez kacige i tko je imao prometnu nesreću. Bilježimo udarce s frakturom kranijuma i krvarenje u mozak što nije nimalo bezazleno, upozorava dr. Divković.
I ne samo to, već na zdravlje ostavlja posljedice i zračenje koje je nužno pri takvim padovima. Uz ozljede glave, kaže, neminovne su ozljede ruku i nogu, no to je u ovome trenutku, kaže, manje opasno.
Posljedice udarca
– Česti su prijelomi podlaktice, no ono što zabrinjava jesu ozljede glave. Apeliram na roditelje, jer udarci u glavu ostavljaju velike posljedice po zdravlje djeteta, naglašava dr. Divković.
Stoga, ne samo za Osijek, već i bilo gdje u Hrvatskoj, crne statistike trebaju svakako biti manje. Moramo se složiti i reći da tu veliku ulogu imaju i sami roditelji koji nerijetko ne kontroliraju voze li se maloljetna djeca na električnim romobilima, a što im je dozvoljeno nakon 14 godina starosti. Tu su nerijetko i vožnje u paru koje mogu biti kobne, kako za vozače, tako i za pješake i ostale sudionike u prometu.