Portal ZdravljeŽivi zdravoRušenje preporuke o unosu najmanje dvije litre vode dnevno

Rušenje preporuke o unosu najmanje dvije litre vode dnevno

Konzumacija osam čaša vode dnevno postala je opće prihvaćena preporuka. Međutim, jedna od najdetaljnijih studija vezanih uz unos vode, otkriva da vodu unosimo u organizam na različite načine. Kako se pokazalo, mnogima je potrebna oko litra i pol do 1,8 litara dnevno. Odnosno manje od dvije litre, koliko se obično preporučuje.
Preporuka od dvije litre vode dnevno uopće nije znanstveno dokazana. Tvrdi to Yosuke Yamada iz japanskog Nacionalnog instituta za biomedicinske inovacije, zdravlje i prehranu i jedan od glavnih autora studije.

Ne zna se otkud preporuka

Yamada tvrdi kako “većina znanstvenika nije sigurna odakle dolazi ta preporuka”. Jedna od primjedbi odnosi se na to da prethodne procjene nisu uopće uzimale u obzir vodu iz hrane. A to što značajno pridonosi ukupnom dnevnom unosu.
Ako jedete samo kruh, slaninu i jaja, nećete dobiti puno vode iz hrane. Ali ako jedete meso, povrće, ribu, tjesteninu i rižu, možete zadovoljiti oko 50 posto dnevnih potreba za vodom iz hrane, navodi Yamada.
Studija, objavljena u časopisu Science, procijenila je unos vode za 5604 osobe u dobi od osam dana do 96 godina iz 23 zemlje. Istraživanje je pratilo koliko brzo se voda metabolizira. Pokazalo se da to znatno ovisi o dobi, spolu, razini aktivnosti i uvjetima života. Ljudi koji žive u vrućim i vlažnim klimatskim predjelima i na velikim nadmorskim visinama, kao i sportaši, trudnice i dojilje, brže su izbacivali vodu, što znači da trebaju i više piti.

Cirkulacija u organizmu

Potrošnja energije najveći je faktor cirkulacije vode u organizmu. Najveće vrijednosti zabilježene su kod muškaraca u dobi od 20 do 35 godina s prosječno 4,2 litre dnevno. To se smanjivalo s godinama do 2,5 litara za muškarce u devedesetima.
Žene od 20 do 40 godina imale su prosječnu cirkulaciju od 3,3 litre, koja se do 90. godine snizila na dvije i pol litre. Sportaši metaboliziraju oko litru vode više od neaktivnih osoba.
Studija pokazuje da je uobičajena preporuka da svi trebamo piti osam čaša vode – ili oko dvije litre dnevno – vjerojatno pretjerana za većinu ljudi u većini situacija. I da se unos vode ne može unificirati, objašnjava suautor istraživanja, prof. John Speakman sa Sveučilišta u Aberdeenu.
Mislim da je to preporuka koju mnogi ljudi jednostavno ignoriraju i prate šta im tijelo govori, dodaje prof. Speakkman.
To što ćemo popiti više vode nego što nam je potrebno neće naškoditi zdravlju. Ali proizvodnja čiste vode za piće uopće nije mali trošak, naglašavaju.
Ako 40 milijuna odraslih u Velikoj Britaniji prati dosadašnje smjernice i pije pola litre čiste vode više nego što im je potrebno to je 20 milijuna litara više potrošene vode svaki dan, napominje prof. Speakman.

 

  • Ključne riječi
  • voda
Više iz rubrike:
Povezani članci

Više vode u školama, niža pretilost kod djece

Dobra hidracija – duži život bez bolesti

Godišnja kontrola vode za piće – E. coli u pet uzoraka

Oslobađa organizam štetnih tvari i olakšava probavu – zato je potrebna najmanje 1,5 litra vode dnevno

Tražite više o zdravlju? Pretražite Portal Zdravlje
Najnovije s našeg portala
Nacionalni dan preživjelih od raka

Putokaz za onkološke pacijente na Rebru

Edukacija javnosti

Nagrada doktorici Borki Pezo Nikolić

U subotu na Cvjetnom

Naučimo pomoći kod zastoja srca i gušenja!

Do kraja srpnja

U tijeku su donacije za prijevoz onkoloških pacijentica u Zagrebu

Portal Zdravlje donosi
Odabrali čitatelji
Sakralna neuromodulacija

Uspješno liječenje inkontinencije u splitskoj bolnici

Lijek postoji, ali ne kod nas

Pomozimo da uz Rubena prvi dan škole bude njegova majka!

Miastenija gravis

Smanjimo stigmu i osigurajmo nove terapije

Upozorenje neurologinje

Socijalni jet lag – poremećaj koji donosi današnji način života

Kontakt / Predloži temu
Zdravstvena pismenost

Kako umanjiti stres djetetu koje mora ostati u bolnici, psihologinja Milovanović

Nađa Berbić
DISLIPIDEMIJE

Štetni LDL kolesterol treba kontrolirati od rane dobi jer može biti nasljedan

Nađa Berbić
Utjecaj soli na zdravlje

VIDEO Ne “padajte” na trendove pri izboru vrste soli u prehrani

Redakcija
Kardiologinja splitske bolnice

Dr. Berović savjetuje što učiniti kod iznenadnog srčanog zastoja

Ojdana Koharević