fbpx
back to top
Prava pacijenataDrugo stručno mišljenje zakonsko je pravo svakog pacijenta

Drugo stručno mišljenje zakonsko je pravo svakog pacijenta

Na usmeni ili pisani zahtjev pacijent može tražiti drugo mišljenje stručnjaka koji nije dotad sudjelovao u njegovu liječenju. Svaki pacijent ima uvijek pravo tražiti drugo stručno mišljenje o svome zdravstvenom stanju, što regulira Zakon o zaštiti prava pacijenata. Drugo stručno mišljenje pacijentu je, na usmeni ili pisani zahtjev, obvezan dati svaki zdravstveni radnik visoke stručne spreme i odgovarajuće specijalizacije, koji nije sudjelovao u izravnom pružanju zdravstvene usluge tom pacijentu. Postoji i mogućnost izdavanja posebne uputnice prema indikaciji izabranog liječnika.

Samo ugovorne ustanove

No, pravo se odnosi na zdravstvene ustanove koje imaju ugovore sa HZZO-om. Isto je slučaj s traženjem mišljenja u inozemstvu. Mišljenje uključuje utvrđenu dijagnozu, preporučenu dijagnostiku i terapiju ili samo dijelove koji pacijenta posebno zanimaju.
Predsjednik Koalicije udruga u zdravstvu, Ivica Belina, zadovoljan je što se pri informacijama za pacijente napredak ogleda u tome što se primjenjuje multidisciplinarni pristup. Stanje pacijenta prezentira se cijelom timu što bi trebao biti standard u liječenju.

Bolji uvid u stanje i obaviještenost bolesnika

Pacijenti se često ustručavaju zatražiti drugo mišljenje. Ali to nije znak nepovjerenja ili nelojalnosti liječniku nego mogućnost da više stručnjaka poboljša krajnje mišljenje o dijagnostici i liječenju. Kao i da sam pacijent shvati kako je dio izbora i odluka i u njegovim rukama. Drugo mišljenje svakako pomaže da pacijent sudjeluje u liječenju.  Uglavnom veće ustanove su i referentni centri Ministarstva zdravstva pa se očekuje viša razina specijalnosti ili možda veći broj bolesnika i obimnije iskustvo. Time se ipak, i uz razlike u mišljenjima, rizici mogu smanjiti i u ustanovama s manjim resursima. Pravilo jest, da se bolesnici liječe prvo u najdostupnijim ustanovama. Kad su resursi iscrpljeni svakako bi trebalo savjetovati i one čiji su dijagnostički i terapijski resursi bolji. Belina kaže kako je u tom smislu nužno educirati pacijente da znaju postaviti prava pitanja, posebno ako boluju od težih bolesti.

Podijelite članak:

spot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Najnovije

Više iz rubrike

Izabrali čitatelji

Naše rubrike