fbpx
back to top
NaslovnaPrava pacijenataDopunsko zdravstveno na teret državnog proračuna

Dopunsko zdravstveno na teret državnog proračuna

Pravo na plaćanje premije dopunskog zdravstvenog osiguranja može se ostvariti na teret državnog proračuna. Uvjet za to je, među ostalim, imovinski cenzus.

Osigurane osobe mogu ostvariti pravo na plaćanje premije dopunskog zdravstvenog osiguranja na teret državnog proračuna ako njihov ukupan prihod u prethodnoj kalendarskoj godini, po članu obitelji, mjesečno ne prelazi  331,81 EUR /2.500,02 kuna, a za osiguranike – samce ako nije veći od 415,42 EUR /3.129,98 kuna.

Ugovorno razdoblje

Nakon isteka trajanja osiguravateljskog razdoblja od jedne godine, za osiguranike HZZO-a ugovor smatra se važećim i za naredno osiguravateljsko razdoblje od jedne godine, pod uvjetima što ih određuje HZZO, ako se osiguranik/ugovaratelj prije pisano ne izjasni da ne želi produljenje sklopljenog ugovora.

No, iznimka su osiguranici koji ostvaruju policu na teret sredstava državnog proračuna

  • osobe s invaliditetom koje imaju 100% oštećenja organizma, odnosno tjelesnog oštećenja prema posebnim propisima
  • osobe kod kojih je utvrđeno više vrsta oštećenja te osobe s tjelesnim ili mentalnim oštećenjem ili psihičkom bolešću zbog kojih ne mogu samostalno izvoditi aktivnosti primjerene životnoj dobi sukladno propisima o socijalnoj skrbi
  • darivatelji dijelova ljudskog tijela u svrhu liječenja
  • dobrovoljni davatelji krvi s više od 35 davanja (muškarci), odnosno s više od 25 davanja (žene)
  • redoviti učenici i studenti stariji od 18 godina.

Njihov ugovor/polica neće biti važeća i za naredno razdoblje od jedne godine. Nego će se ponovno utvrđivati postojanje uvjeta za stjecanje tog prava. Uvjete utvrđuje HZZO po službenoj dužnosti. Ukoliko su oni Zavodu nedostupni, dokaz o ispunjenju uvjeta za policu na teret državnog proračuna, dužan je predočiti osiguranik, najkasnije do isteka tekućeg osiguravateljskog razdoblja.

Podijelite članak:

MSD oglas, kampanja

Najnovije

Više iz rubrike

MSD oglas, kampanja

Izabrali čitatelji

Naše rubrike