HZZO je “nestajanje” pacijenata, zamjene nalaza i ostale “proizvode” sustava, nazvao neistinom kojom su liječnici doveli u zabludu i uznemirili javnost. Dan nakon objave Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KOHOM) kako obiteljski liječnici u sustavu nalaze pacijente koji nisu njihovi, kako su pacijentima pomiješani podaci, HZZO je poslao priopćenje čiji je početak gore naveden. Neistina je ljepša riječ za laž i doista je teško napisati tekst u kojem treba prenijeti odgovor o ovako ozbiljnom problemu kad ga se ide svesti na – izmišljanje liječnika. Reakcija liječnika slijedi, a u ovom izvještaju nećemo ni neslužbeno navoditi o kakvim se reakcijama trenutno razmatra. Dotad prenosimo ostatak HZZO-ova priopćenja gdje kažu kako ih KOHOM nije službeno kontaktirao te ih pozivaju da poteškoće izravno komuniciraju.
– Skrećemo pozornost kako izabrani liječnici primarne zdravstvene zaštite imaju pristup podacima o pacijentima u svojim aplikacijama za pojedinu djelatnost. Svi pružatelji zdravstvene zaštite uključeni u proces liječenja i osiguravanja zdravstvene skrbi o pacijentu upisuju podatke o zdravstvenim postupcima u medicinskoj dokumentaciji te su odgovorni za njegovu potpunost i vjerodostojnost. Razmjena elektroničkih zdravstvenih zapisa između ordinacija odvija se putem HZZO portala koji nije dio sustava CEZIH. Napominjemo kako HZZO portal služi za razmjenu datoteka između ordinacija i HZZO-a, a gdje se među ostalim može provjeriti i datoteka o neprijepornim pacijentima, dio je HZZO priopćenja.
Dakle, osim što iznose neistinu, obiteljske doktore priopćenjem se podsjeća da su odgovorni za vjerodostojnost dokumentacije pacijenata. A čija je odgovornost što je nečiji nalaz “završio” u kartonu drugog pacijenta ili karton pacijenta “nestao” iz sustava njegovog doktora? Kad se jednom utvrdi, objavit ćemo i to.