Pacijentica koja je radi recepta kontaktirala ordinaciju svojeg liječnika, ispostavi se da je – “nestala” iz sustava. U toj ordinaciji naprosto danas više ne postoji njezin karton.
Osim “nestajanja”, nažalost, još gori problemi dolaze večeras iz CEZIH-a koji je od listopada trebao biti u fazi monitoringa. S informacijama koje dobivamo od liječnika s terena, ono da je pao CEZIH pa ne mogu poslati recepte, čini se kao kamilica.
Konkretno je riječ o zamjeni osobnih podataka pacijenata. Zbunjeni uslijed ovakvih situacija neki su se liječnici, opisuju nam, snašli “potragom” za pacijentom preko matičnog broja. I izašli su im pod tim matičnim brojem osobni podaci sasvim drugog pacijenta, konkretno prezime drugog pacijenta!
Moramo shvatiti da nije svih 1500 i više pacijenata nikad kod doktora u istom danu ni trenutku pa su prošli sati dok liječnici nisu međusobno počeli komunicirati i shvatili da se događa sustavan problem i da nije riječ o nekoj situaciji samo u njihovim pojedinim ordinacijama.
– Sestra je primjetila da naša pacijentica kojoj je trebala pustiti recept, više nema kod nas karton. Zvala ju je da vidi da nije neki problem sa osiguranjem ili nešto. No, nije. Onda su počeli poslijepodne dolaziti podaci s terena da su pobrkani podaci pacijenata. Pacijentica jedne kolegice u sustavu joj je izašla pod djevojačkim prezimenom, a nekim su pacijentima zamijenjene ordinacije. Tako je pacijent od jednog liječnika završio da je on pacijent sasvim drugog liječnika – potvrdila nam je dr. Zrinka Huđek Leskovar, predsjednica KOHOM-a.
Modernizacija CEZIH-a je u tijeku, a prošli mjesec je najavljena spomenuta monitoring faza unaprijeđenog sustava. Problem ove razine dosad se u svim tim fazama modernizacije nije pojavljivao. Kako kaže i predsjednica KOHOM-a, sreća je što mahom poznaju svoje pacijente i njihove situacije. No, što s onima koji su na zamjeni i pacijentima koji dođu u takve ordinacije.
Iz Ministarstva zdravstva su nam odgovorili povratno se javiti nakon što provjere stanje s nadležnim službama.