fbpx
back to top
NaslovnaPrava pacijenataPrioritetno naručivanje - kako do pregleda u 7 dana

Prioritetno naručivanje – kako do pregleda u 7 dana

Postoje stanja i bolesti koje nisu hitne, ali koja je nužno što prije obraditi i liječiti. Tome služi prioritetna obrada pacijenata koji ne mogu biti odgođeni i čiji zdravstveni problemi ne mogu biti uvršteni u redovne liste čekanja. Prioritetnim naručivanjem omogućava se dolazak na prvi pregled specijaliste unutar tjedan dana za sve specijalističke prve preglede, za ukupno 98 postupaka, za prioritetnog pacijenta. Ukupan broj prioritetnih narudžbi od prvog siječnja do zadnjeg dana lipnja 2020. godine tako je bio 12613, prema podacima Ministarstva zdravstva. Obavljeno je ukupno 9217 pregleda od čega je 8532 bilo opravdano upućeno, a 685 nije bilo opravdano upućeno od strane izabranih doktora primarne zdravstvene zaštite. Veći broj prvih prioritetnih pregleda je obavljen unutar 6 dana, ali u nekim djelatnostima zbog promjene organizacije rada te privremenog rasporeda zdravstvenih radnika u druge ustanove za vrijeme epidemije COVID-19, duljina čekanja se povećala. Primjeri duljeg čekanja kod prvog pregleda su kao i dosad, u hematologiji, kardiologiji, reumatologiji, andrologiji, alergologiji.

Potvrda opravdanosti uvođenja ove mjere


Analiza opravdanosti prioritetnog upućivanja na prvi specijalistički pregled, pokazala je da su stanja za više od 92 posto upućenih pacijenata zaista zahtijevala prioritetnu dijagnostiku i liječenje, što svakako govori o opravdanosti uvođenja te mjere. Pilot projekt pod nazivom „e-Naručivanje – prioritetno naručivanje pacijenata” počeo je u četiri bolničke zdravstvene ustanove kojima je osnivač Republika Hrvatska još 2017. godine, i pokazao je novu kvalitetnu funkcionalnost sustava. Tako je preporučen za prihvaćanje i implementaciju na nacionalnoj razini.
Koje bolesti i stanja podliježu prirotetnom naručivanju, bolesnici i svi osiguranici mogu saznati od svog izabranog liječnika, a ako su informatički pismeni ili je netko za njih u mogućnosti to učiniti može kontaktirati Ministarstvo zdravstva i Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje, potonji u slučaju da pravo ne mogu ostvariti.

Podijelite članak:

MSD oglas, kampanja

Najnovije

Više iz rubrike

MSD oglas, kampanja

Izabrali čitatelji

Naše rubrike