Novo pravo osiguranika HZZO-a odnosi se na bolovanje, točnije na proceduru njegova obračuna na kraju mjeseca i na zaključivanje bolovanja. Za te potvrde i doznake osiguranici više neće morati ići između svog liječnika i poslodavca nego će se one dovijati putem e-zdravstva, koju ima većina poslodavaca.
Naime, pandemija je ubrzala ostvarivanje prava kojim sada na puno jednostavniji način može biti obračunata naknada za plaću krajem mjeseca i zaključivanje bolovanja bez odlaska liječniku po doznake.
Pojednostavljena procedura
Osiguranik sa zdravstvenim problemom može se telefonom javiti liječniku za otvaranje bolovanja, ili posjetiti liječnika kada je to nužno. U slučaju sumnje na koronu bolesnik ne mora dolaziti liječniku nego zatražiti uputnicu za testiranje. Ako liječnik pri posjetu osiguranika utvrdi bilo koji razlog spriječenosti za rad, on će elektroničkim putem otvoriti bolovanje što će poslodavac moći vidjeti na e-zdravstvo aplikaciji. Na kraju mjeseca ili po zaključenju bolovanja osiguranici više ne moraju ići liječnicima po doznake nego će liječnik putem sustava CEZIH dostaviti podatke HZZO-u koji potom podatke nužne za obračun plaće šalje poslodavcu. Time su svakako olakšani putevi bolesnika i pojednostavljena procedura oko bolovanja što je dobrodošlo i inače, a u COVID pandemiji više je nego korisna mjera nepotrebnih odlazaka liječniku ili dostave dokumentacije poslodavcima.