Blagdani mogu biti i stresni, izbjegnite konflikte i činite što vas usrećuje
foto: Shutterstock

Da li vas pomisao na predstojeće praznike čini pod stresom? Istraživači daju savjete za smanjenje tjeskobe i stresa tijekom blagdanskog razdoblja.

Za mnoge je Božić vrijeme za slavlje i prilika da provedu više vremena s obitelji. No, za neke ovo doba godine može biti pomalo naporno, od stresa zbog komplicirane obiteljske dinamike do mogućnosti da sami dočekaju još jedan Božić.

Dr. Ruth Wells iz University New South Wales iz Sydneyja kaže kako je važno priznati da blagdanska sezona različitim ljudima znači različite stvari.
– Iako smo izloženi mnoštvu reklama i poruka oko proslave Božića s obitelji, za mnoge ljude obitelj može biti izvor traume, teških osjećaja ili tuge. To može isključiti ljude koje su njihove obitelji odbacile zbog njihove seksualnosti ili možda iz vjerskih razloga, zbog donošenja životnih izbora s kojima se njihova obitelj ne slaže. Dakle, ovo vrijeme može biti podsjetnik na diskriminaciju s kojom su se suočili, opominje dr. Wells, znanstveni suradnik u Odjelu za traumu i mentalno zdravlje.

Ističe kako upravljanje stresnim obiteljskim odnosima može biti iznimno teško, jer to često izaziva složene osjećaje kojima je teško upravljati. Eksperti poput dr. Wells ističu koliko je važno biti ljubazan prema sebi tijekom ovog razdoblja i priznati da su pomoć i podrška možda potrebni da se prebrodi ovo razdoblje.

Sezona godišnjih odmora može biti jedan od rijetkih trenutaka tijekom godine kada ste prisiljeni suočavati se s tim odnosima dulje razdoblje, tako da se morate snalaziti i brinuti se dobro o sebi.
Dr. Wells čak predlaže planiranje unaprijed koristeći odgovarajuće tehnike pri upravljanju situacijama za koje znate da vam mogu biti stresne. Međutim, savjet dolazi s upozorenjem.
Preuzimanje odgovornosti za svoje ponašanje ne znači da ste vi krivi ako se članovi obitelji ponašaju loše – to su jednostavno strategije za smanjenje utjecaja. Možete unaprijed razmisliti o tome kako izraditi plan za sebe i kako biste željeli reagirati ako se pojave teške situacije.

Za one koji se oslanjaju na stalnu podršku psihologa ili terapeuta, božićno razdoblje može uzrokovati nevolje, stoga je važno biti svjestan mogućnosti traženja usluga koje su dostupne za pružanje podrške ako je potrebna.
Prekid poslovnih obveza nagla je promjena razine aktivnosti i može voditi osjećaju praznine i tjeskobe. Dobro je ostati tjelesno aktivan jer i nagli pad tjelesne aktivnosti može dovesti do naglog pada raspoloženja, stoga pronađite lijep i ugodan način pokretanja tijela. Važno je da radite nešto u čemu uživate. Okupljanje s drugima kako biste bili fizički aktivni – bilo da se bavite sportom ili samo u šetnji – također može biti izvrstan način za ublažavanje usamljenosti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments