Jave li nam se tegobe, svatko od nas će se zabrinuti ako i potraju. Da li se odmah javiti svome izabranom liječniku? Kada? Kako? Ako ste zabrinuti zbog novonastalih tegoba ili vam se čini da se pogoršalo vaše zdravstveno stanje, uvijek se možete javiti svom izabranom liječniku koji će, detaljno poznavajući vas i vaše stanje, znati savjetovati ili poduzeti sve što je potrebno.
Izabranom se liječniku možete uvijek javiti telefonom u precizirano vrijeme za telefonske konzultacije (naravno tijekom radnog vremena). U slučaju neuspjeha ako je trenutno zauzet pregledima ili drugim konzultacijama, uvijek postoji mogućnost konzultacije putem telefonske sekretarice ili elektronske pošte (e-mail).
Mnogi liječnici, potaknuti epidemijom i željom za veću dostupnost upitima pacijenata, uveli su i dodatne mogućnosti, kao npr. prisustvo na društvenim mrežama.
Naravno, zbog obimne raznolikosti upućenih upita uz sve preglede i druge konzultacije tijekom radnog vremena, treba imati razumijevanja ako se liječnik ne javi na upit istog trena. Na sve takve upite liječnici uvijek odgovore u roku od 2-3 radna dana, što je sasvim prihvatljivo.
Mnogi su liječnici omogućili i „direktnije” javljanje putem informatičkih rješenja koje koriste u svom radu kao što je npr. „Portal zdravlja” Ministarstva zdravstva, kojemu se može pristupiti putem uobičajenih „pametnih” telefona ili putem sustava eGrađani.
Najveći broj javljanja pacijenata je zbog tegoba koje ipak objektivno ne predstavljaju neposrednu ugrozu i koje su naše majke i očevi rješavali na jednostavne (neke i dan-danas pouzdane) načine, a bez potrebe za korištenjem zdravstvenih službi. To su takozvane „samoizlječive” bolesti koje idu od prehlada sa ili bez prolaznog uvećanja tjelesne temperature, do bolova u mišićima i leđima kod tjelesnih napora, prolaznih mučnina i problema sa stolicom.
Naravno, ako takva stanja potraju, uvijek se ima vremena konzultirati izabranog liječnika koji će vas, ako uvidi potrebu, naručiti na pregled u svoju ordinaciju.
Zašto se naručiti, a ne doći odmah?
Uvidjelo se da osiguravanje termina svakom pacijentu u skladu s njegovim stanjem daje najviše vremena za kvalitetan razgovor, pregled i dijagnostika te savjetovanje o mogućim rješenjima nastalih tegoba, a to drastično povećava sigurnost i bolje ishode. Također, pravilno planiranje potrebnih postupaka omogućuje brže rješenje tegoba i, za zaposlene, kraće izbivanje s radnog mjesta (kraća bolovanja).
Sve to zajedno smanjuje opterećenje zdravstvenog sustava, smanjuje nastale troškove samom sustavu, ali i samom pacijentu.
Stalnim praćenjem organizacije rada sekundarne i tercijarne razine, vaš izabrani liječnik uvijek najbolje poznaje situaciju i najbrže može doći do načina kako riješiti vaše tegobe.