Portal ZdravljeŽivi zdravoŠveđani tvrde: Mediteranska prehrana ne smanjuje rizik od demencije

Šveđani tvrde: Mediteranska prehrana ne smanjuje rizik od demencije

Mediteranska prehrana ne smanjuje rizik od razvoja demencije, pokazalo je 20godišnje istraživanje u Švedskoj.
Prethodne studije o potencijalnim kognitivnim dobrobitima tzv. mediteranske prehrane  pokazale su neujednačene rezultate. Prehrana je to bogata povrćem, mahunarkama, voćem, ribom i nezasićenim mastima. I s niskim udjelom mliječnih proizvoda, crvenog mesa i zasićenih masti.
Dvije studije iz 2019., objavljene u znanstvenom časopisu JAMA, nisu pronašle jasne dokaze da mediteranska prehrana smanjuje rizik od demencije.

Nema povezanosti

Na tom je tragu i nova švedska studija. Dodatno dovodi u sumnju važnost prehrane u jačanju funkcije mozga, objavio je tamošnji Nacionalni institut za starenje.
-Nismo pronašli povezanost između konvencionalnih prehrambenih navika ili pridržavanja mediteranske prehrane i posljedične učestalosti demencije. Rekla je to prva autorica studije dr. Isabelle Glans, članica tima za istraživanje pamćenja na Sveučilištu Lund.
U fokusu studije bio je utjecaj mediteranske prehrane na rizik od srčanog i moždanog udara kod muškaraca i žena. U teoriji, štiteći od kardiovaskularnih bolesti, mediteranska bi prehrana neizravno mogla smanjiti rizik od demencije. Zato što nakupljanje plaka u arterijama, moždani udar, visoki krvni tlak, visoki šećer u krvi i dijabetes mogu povećati taj rizik.

Aktivnost i tlak

Prehrana kao pojedinačni čimbenik nema dovoljno snažan utjecaj na kogniciju. Ona je najvjerojatnije samo jedan od brojnih čimbenika čiji zbroj može utjecati na tijek kognitivnih funkcija, prokomentirao je rezultate istraživanja dr. Nils Peters, neurolog na Klinici za moždani udar u Zurichu.
Ti drugi čimbenici uključuju redovitu tjelovježbu, izbjegavanje pušenja, pijenja alkohola i održavanje krvnog tlaka pod kontrolom.
Konkretno, novi dokazi upućuju na to da redovita tjelesna aktivnost i kontrola krvnog tlaka štite od kognitivnog pada te da su ti čimbenici vjerojatno utjecajniji od prehrane.

 

Više iz rubrike:
Povezani članci
Upute iz KBC-a Rijeka

Mediteranska prehrana – što ju čini i zašto je zlatni standard

Multipla skleroza i pamćenje, istraživanje učinka mediteranske prehrane

Tražite više o zdravlju? Pretražite Portal Zdravlje
Najnovije s našeg portala
Rak u trudnoći

Život s metastatskim rakom dojke, Simona je danas majka i poslovna žena

Uskoro i u EU

Stižu lijekovi za mršavljenje u obliku tablete

Odgovori kirurga Tomasovića

Analna fistula - neugodan, ali rješiv problem

Akcija za kupovinu MR-a

Ivica Profaca u pothvatu koji je znak otpora raku!

Portal Zdravlje donosi
Odabrali čitatelji
Rak u trudnoći

Život s metastatskim rakom dojke, Simona je danas majka i poslovna žena

Kako pravilno postupati

Ugriz zmije – liječnik savjetuje što učiniti

Akcija za kupovinu MR-a

Ivica Profaca u pothvatu koji je znak otpora raku!

Uskoro i u EU

Stižu lijekovi za mršavljenje u obliku tablete

Kontakt / Predloži temu
Zdravstvena pismenost
Novi aspekt

Mirna Đurđević: Načinom prehrane utječemo na svoje, ali i zdravlje okoliša

Silva Capurso
Kako pomoći pušačima

Ovisnost o pušenju – što čini Hrvatska? Pogledajte poruke stručnjaka

Redakcija
Saborski Odbor za zdravstvo i socijalnu politiku

Zdravstvena pismenost nacionalni resurs i ključ za zdravlje populacije

Redakcija

Dr. Benzon: Spolni život u urednoj trudnoći ne ugrožava dijete

Žaklina Jurić